פרסום באינסטגרם

אינסטגרם יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח!
רוצים לדעת איך לפרסם באינסטגרם כדי להשיג תוצאות מדהימות?
המשיכו לקרוא.

איך ומתי אינסטגרם פרצה לחיינו?

בשנת 2010 אינסטגרם (Instagram) שוחררה למרחב הדיגיטלי. היא הושקה בתור אפליקציה חברתית המבוססת על שיתוף תמונות, בשילוב עם אופציות עריכה והוספת פילטרים מגוונים. לקח לה שנתיים בלבד לנסוק ולהגיע לכ-10 מיליון משתמשים ולהפוך להצלחה מסחררת. לאחר חודשים אחדים פייסבוק רכשה אותה במיליארד דולר. עם השנים פייסבוק הושפעה רבות מאינסטגרם, והוסיפה בהשראתה אופציות עריכה מגוונות למשל פילטרים ואפשרויות עריכה. לאחר הרכישה פייסבוק הזמינה את מיליוני משתמשיה להצטרף לאינסטגרם, והפכה אותה לפופולרית יותר.

למה כדאי לפרסם באינסטגרם?

אינסטגרם היא אחת הפלטפורמות המוצלחות ביותר לשיווק עסקי. יש בעלי עסק שתופסים אותה כפלטפורמה ייעודית לבני נוער, ולכן בוחרים לא להשקיע בה. ההנחה הזו שגויה כיוון שכיום אינסטגרם פופולרת בקרב גולשים מכל קשת הגילאים, והיא כבר מזמן לא אפליקציה נישתית המיועדת לבני נוער בלבד. הנה חמש סיבות שיסבירו לכם למה אתם חייבים לנהל עמוד עסקי באינסטגרם:

  1. קלה מאד לתפעול ולתחזוקה – אינסטגרם היא פלטפורמה חזותית, מה שאומר שאתם לא צריכים להיות מומחי רשתות חברתיות כדי לפרסם בה. לעיתים תמונה אחת טובה יכולה להעניק לכם פרסום מאסיבי. יתרה מכך, אתם לא חייבים שיהיה לכם ידע בעיצוב או בעריכת תמונות, תוכלו לעצב תמונה בכלים חינמיים כמו Canva – אפליקציה קלילה לעריכת תמונות ולהוספת טקסטים בגופנים מיוחדים.
    עריכת תמונות אפשר לבצע בלייטרום – תוכנה בתשלום המתאימה גם לצלמים מקצועיים וגם לחובבנים. 

  2. שירות לקוחות יעיל ונגיש – כיוון שאינסטגרם היא רשת חברתית עם מספר אסטרונומי של גולשים, החברה השכילה לבנות מערך שירות לקוחות מצוין. אם אתם צריכים עזרה בעניינים טכניים כמו שחרור פרופיל חסום או בדיקת מודעה שלא אושרה, תוכלו ליצור קשר עם אינסטגרם בעזרת טופס אונליין. כמו כן, קיים שירות צ'אט לעסקים בו ניתן לשוחח בעברית עם נציג מאינסטגרם ישראל.

  3. קהל מגוון – באינסטגרם אפשר למצוא גולשים בטווח גילאים רחב, אם כי קהל הצעירים (18-35) הוא זה שמאפיין את רוב משתמשי הפלטפורמה.

  4. סנכרון עם פייסבוק – כיוון שאינסטגרם נמצאת בבעלות פייסבוק, קיים סנכרון בין האפליקציות. הסנכרון יעזור לכם לפרסם בשתי הפלטפורמות במקביל, מערכת הפרסום של פייסבוק אחראית בנוסף על המודעות באינסטגרם.

  5. פרסום אורגני בעזרת האשטגים (#hashtag) מטרת ההאשטג (תגית) הוא ריכוז פוסטים בנושא מסוים. לחיצה על האשטג תציג לכם את כל הפוסטים שתוייגו תחתיו. האשטג קיים גם בפייסבוק, אך הוא נחשב לפופולרי יותר באינסטגרם. אם תוסיפו תיוג פופולרי לפוסט תוכלו לקבל חשיפה אורגנית לתכנים שלכם בחינם.

חשוב לבצע מחקר תגיות, כדי לדעת אילו מהן פופולריות יותר וכך להגביר את החשיפה לעסק שלכם משמעותית. לא יודעים איך לעשות את זה? היעזרו בנו.

האם חשבון עסקי באינסטגרם מתאים לכל עסק?

התשובה היא חד משמעית כן. בין אם אתם בעלים של סוכנות רכב או שיש לכם מסעדה, פרסום באינסטגרם יכול לקדם את העסק שלכם במימדים עצומים. דבר נוסף שאינסטגרם מעניקה לכם הוא נוכחות ברשת: פרופיל עסקי מוקפד שמעודכן באופן רציף ישאיר את העסק שלכם במודעות, יציג את הצדדים המושכים ביותר שלו ויתרום רבות לתדמית. בשנת 2021, עסק שלא מופיע באינסטגרם שקול לעסק ללא אתר אינטרנט. האם תסמכו על עסק כזה?

מה ההבדל בין פרופיל פרטי לפרופיל עסקי?

אם יש לכם פרופיל פרטי שאתם מדי פעם מפרסמים בו תמונות של העסק, דעו שזה לא מספיק. רק כאשר תפתחו פרופיל עסקי תוכלו לשלב בו פרסום ממומן. כמו כן, על כל תמונה שתשתפו תוכל לקבל נתונים מפורטים של צפיות, נפח החשיפה, שיתופים ועוד. ברגע שתהיה לכם מודעות להיקף החשיפה לכל פוסט תוכלו לבנות אסטרטגיה יעילה שמתאימה ספציפית לעסק שלכם. לדוגמה – הסקתם מהדו"חות שנושא מסוים מעניין יותר את הקהל שלכם לעומת נושאים אחרים? קבלו החלטה לשתף עוד פוסטים בנושא ותראו איך המספרים שלכם נוסקים. לא חזקים בדו"חות או ביצירת תוכן ממיר? בשביל זה אנחנו כאן. 

שיווק בעזרת משפיענים

הרבה עסקים בוחרים לפרסם את העסק שלהם באמצעות משפיענים.
מה זה משפיען?
מדובר באנשים פופולריים מאד ברשתות החברתיות עם כמות גדולה של עוקבים פעילים.
איך מפרסמים באמצעות משפיענים?
בוחרים סלב או 'אושיית רשת' שהערכים שלו מתאימים למוצר או לשירות שלכם או לקהל היעד שלו, מבקשים מהם להצטלם או לדבר על המוצר או השירות בפוסט, בסטורי או בסדרה של כמה.

כמה עולה לפרסם באמצעות משפיענים?
זה תלוי. יש משפיענים שישמחו לקבל את המוצר או השירות עצמו כתשלום, ויש כאלה שיבקשו כסף. המחיר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, תלוי במשפיען ובכמות העוקבים שיש לו.
איך בוחרים משפיען מדויק?
אתם לא חייבים לבחור משפיען עם מיליון עוקבים. גם אם תבחרו באושיית רשת עם קהילה של 30 אלף עוקבים תוכלו לקבל חשיפה משמעותית. חשוב לבדוק שהעוקבים של המשפיען שבחרתם פעילים! אחרת שילמתם סתם ולא תקבלו תוצאות.
עוד חשוב לבחור את משפיען שמתאים לתחום או לערכי המוצר/השירות שלכם. למשל אם אתם חברת אופנה בחרו באושיית רשת שמתעסקת באופנה, או שיש לה תדמית של פאשניסטה. לפני שאתם בוחרים ללכת על קמפיין המשלב משפיענים שאלו את עצמכם מהן המטרות שלכם במהלך, והאם בחירת משפיען ספציפי או משפיען בכלל משרת את המטרה שלכם.

טיפים לבניית אסטרטגיית פרסום באינסטגרם

  •   תמהיל הפוסטים – שלבו בין שיתוף תמונות מחיי העסק לבין תמונות אווירה ופוסטים שמעניקים ערך מוסף לגולשים. כשאתם מעלים תמונה תייגו את המיקום שלכם, כדי למשוך לעסק שלכם גולשים שנמצאים בסביבתכם.
  •   היעזרו בפייסבוק – חברו את עמוד הפייסבוק לעמוד האינסטגרם שלכם, ותוכלו לנהל את שתי הפלטפורמות בצורה נוחה יותר (למשל, לענות להודעות מתוך האינבוקס בפייסבוק) שתפו תוכן בשתי הפלטפורמות במקביל, ותקבלו חשיפה נוספת לעמוד האינסטגרם שלכם, שתגרה עוקבים נוספים להצטרף.
  •   בצעו אופטימיזציה – הזינו את לוגו העסק בתמונה הראשית והקפידו ששם המשתמש יהיה שם העסק.
    עמוד האינסטגרם הוא הפנים של העסק שלכם. בחרו תמונות איכותיות ברזולוציה גבוהה והקפידו על שפה עיצובית אחידה כדי שהעמוד העסקי ישדר מקצועיות וייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. 
  •   תחרויות שוות – שלבו הגרלה עם פרס ששווה להתאמץ בשבילו. למשל גיפט קארד בסכום גבוה למימוש בעסק שלכם. עדכנו את הגולשים שכדי להשתתף בהגרלה, הם יצטרכו לשתף את הפוסט, להעלות אותו בסטורי וכמובן לעקוב אחרי העמוד
  • התייעצו עם מומחים בתחום – אינסטגרם היא כאמור פלטפורמה ידידותית מאד שקל לתפעל. אך כמו בכל דבר, הידע והניסיון, האסטרטגיה וההקפדה על הפרטים הקטנים הופכים עמוד מדשדש לעמוד שמביא תוצאות. אין לכם את הידע הדרוש או הזמן להתעסק בתחזוקת עמוד אינסטגרם?


לחברת באזז ניסיון רב בבניית אסטרטגיית שיווק ופרסום באינסטגרם.
העבירו אלינו את המושכות ותראו את התוצאות בתוך זמן קצר.

כמה עולה לפרסם באינסטגרם?

הקידום באינסטגרם מתחלק לשניים: קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני (כלומר העלאת פוסטים וסטורי מהעמוד, ללא שימוש במערכת המודעות שדורשת לשלם על דחיפת הפוסטים) בהחלט יעזור לכם להגדיל את החשיפה. עם זאת קידום ממומן יכול להכפיל את נפח החשיפה של הקידום האורגני.

מחיר הקידום הממומן של פוסטים באינסטגרם משתנה, ותלוי בכמות הפוסטים שתרצו לקדם בשבוע. למשל קידום שני פוסטים בשבוע יעלה לכם כ-250 שקלים בשבוע (כלומר 1,000 שקלים בחודש). הקידום הממומן מגיע עם דו"חות ביצועים מפורטים וידידותיים שיעזרו לכם להבין האם הקמפיין מצליח או שכדאי לשנות אותו. 

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

באזז מתמחה בשירותי דיגיטל מקיפים – מכתיבת תוכן, עיצוב, ניהול רשתות חברתיות וקידום אתרים דרך קידום ממומן בפלטפורמות מגוונות ובניית עמודי נחיתה ואתרי אינטרנט. ניתן לבחור חבילות פרסום מגוונות בהיקפים ובטווחי מחירים משתנים.
צרו איתנו קשר ונשמח לייעץ ולתכנן איתכם את הדרך לעסק חזק עם נוכחות ומעגל לקוחות שגדל באופן תדיר. 

פרופיל עסקי מוקפד שמעודכן
באופן רציף ישאיר את העסק שלכם במודעות.
מתוך עמוד האינסטגרם של פרסונה -
מרכז טיפולי אסתטיקה רפואית

סקר ליצירת מעורבות
מתוך האינסטגרם של איציק עוז

דילוג לתוכן