איך להפוך גולשים "קרים" באתר ללידים חמים, באמצעות הפיקסל של פייסבוק?
הגולשים מגיעים לאתר או לדף הנחיתה, אבל רק מעטים מהם רוכשים או משאירים פרטים? כך תפנו לגולשים שכבר פגשו אתכם ותניעו אותם לפעולה באמצעות הפיקסל של פייסבוק, בדרך להזנקת ביצועי הפרסום.
מגיעים לאתר גולשים, אבל בשורה התחתונה אין מספיק לידים? אני יודע שזה לא אמור לנחם אתכם, אבל מדובר בבעיה מוכרת. רק כדי להמחיש, הרבה מאוד אתרים ודפי נחיתה סובלים מיחס המרה נמוך בגובה 1%, כלומר רק 1 מתוך 100 גולשים מבצע את הפעולה הרצויה (למשל להשאיר פרטים או לבצע רכישה). במקרה כזה 99 הגולשים הנותרים באתר או בדף הנחיתה פשוט הולכים לאיבוד.
וכאן מתחיל החלק המעודד: מה אם הגולשים האלה לא באמת היו הולכים לאיבוד, אלא היו משאירים עקבות כך שהיינו יכולים להגיע אליהם שוב ושוב עד שחלקם יבצע את הפעולה הרצויה?
שיווק חוזר (או רימרקטינג) ללקוחות שכבר ביקרו בנכסים הדיגיטליים שלכם, מגדיל את האפקטיביות של המהלך השיווקי ומסייע לכם להפוך יותר גולשים "קרים" באתר ללידים חמים. רק כדי להמחיש, מספיק שתגדילו את יחס ההמרה מ- 1% ל- 3%, והמשמעות היא שבאותו תקציב שיווקי שילשתם את כמות הלידים או הרכישות!
כדי להגיע להצלחה שיווקית מתוקה שכזו, פייסבוק מעמיד לרשותכם כלי מדהים – כזה שבכל פעם מחדש אני מופתע לגלות כמה בעלי עסקים לא מכירים: ה- Pixel.
מהו ה- Pixel של פייסבוק?
הפיקסל הוא למעשה קוד של פייסבוק, שאפשר להטמיע בנכסים הדיגיטליים שלכם (למשל באתר או בדפי נחיתה). בפיקסל אפשר להשתמש כדי "לצבוע" קהלים שכבר ביקרו בנכסים הדיגיטליים שלכם, באופן שיציג להם את המודעות שלכם כאשר הם יכנסו לפייסבוק.
למה זה טוב? פרסום לקהל שכבר נחשף אליכם באתר או באחד מדפי הנחיתה של העסק באמצעות שימוש בפיקסל, הוא הרבה יותר אפקטיבי וממוקד. הסיבה היא פשוטה: הסיכוי שהגולש יבצע את הפעולה הרצויה אחרי שהוא נחשף למסרים שלכם במשך מספר פעמים גדל משמעותית בזכות 3 סיבות מרכזיות:
- רלוונטיות גבוהה – לקוח שכבר ביקר באתר או בדף הנחיתה שלכם, כנראה מתעניין במה שיש לכם להציע.
- חזרתיות – מחקרים מלמדים שהלקוח נחשף למסרי המותג 5-7 פעמים בממוצע לפני שהוא מבצע את הפעולה הרצויה. ולכן ככל שהגולש נחשף למסר שלכם יותר פעמים, כך גדל הסיכוי להניע אותו לפעולה (במיוחד כאשר מדובר בקהל רלוונטי).
- פנייה ללקוחות "חמים" – כאלה שכבר מכירים אתכם, מגדילה את יחס ההמרה.
בשורה התחתונה, הפיקסל משפר באופן משמעותי את ביצועי הפרסום בפייסבוק, מעלה את מידת האפקטיביות, מגדיל את כמות הלידים ומסייע להוריד את עלות הליד.
הפיקסל יכול לשמש אותנו כדי "לצבוע" משתמשים שביקרו באחד מדפי האתר או בדפים ספציפיים. בנוסף, ניתן לצבוע קהלים ששהו באתר וביצעו פעולה מסוימת – למשל הוספת פריטים לסל באתרי מסחר או השארת פרטים והגעה לדף התודה באתר תדמית רגיל. הגדרת פעולות ספציפיות מתאפשרת באמצעות הגדרת אירוע סטנדרטי מתוך רשימה של 9 אירועים שמספקת פייסבוק, לצד אפשרות להגדיר אירוע מותאם אישית:
שימו לב: לא מעט בעלי עסקים מבלבלים את הפיקסל עם תיבת הלייקים באתר. זה שיש לכם תיבת לייקים ,ממש לא אומר שיש פיקסל פעיל. וזה רק קצה הקרחון: הנה 5 הטעויות ששורפות את תקציב הפרסום של רוב העסקים בפייסבוק, והדרך למנוע אותן מראש:
אם עד עכשיו דיברנו על חשיבות הפיקסל ועל תרומתו למאמצי השיווק שלכם, בשורות הבאות נבין איך מפעילים את הפיקסל ומשתמשים בו.
איך מגדירים את ה- Pixel?
שלב 1: נכנסים למנהל המודעות של פייסבוק, פותחים את התפריט באמצעות לחיצה על ההמבורגר (=) ובוחרים Pixels.
שלב 2: מקליקים על כפתור "צור פיקסל".
שלב 3: מעניקים שם לפיקסל, ולוחצים על "הבא".
שימו לב שניתן ליצור פיקסל אחד בלבד לכל חשבון, ולכן מומלץ להעניק לו שם שישקף את הפעילות העסקית.
איך מפעילים את הפיקסל?
אחרי שיצרנו פיקסל, בשלב הבא עלינו להוסיף אותו לנכסים הדיגיטליים שבהם אנחנו רוצים שהוא יאסוף מידע. איך עושים את זה?
בשלב הראשון נבחר את סוג הפיקסל שנרצה להטמיע: כאשר נרצה להטמיע פיקסל שיסמן משתמשים שנכנסו לאתר או דף ספציפי, נבחר באפשרות Install Pixel Base Code. כאשר נרצה לסמן משתמשים שביצעו פעולה ספציפית (כמו למשל חיפוש, רכישה או הוספה לסל), נבחר באפשרות Install Event Code:
בשלב השני, לאחר שנבחר את אחת האפשרויות שציינו בשלב הקודם, יופיע הקוד של הפיקסל. את הקוד הזה יש להעתיק לתחתית מקטע ה-header של האתר או דף הנחיתה הרלוונטיים. נשמע לכם כמו סינית מדוברת? תמיד אפשר להיעזר במתכנת, ולשלוח לו ישירות מפייסבוק את הוראות ההטמעה באמצעות לחיצה על הכפתור שבתחתית החלון:
איך בודקים שהפיקסל עובד?
דרך פשוטה ויעילה לוודא שכל העבודה שהשקעתם לא הייתה לחינם, היא באמצעות הורדת תוסף Facebook Pixel Helper לדפדפן גוגל כרום. לאחר התקנת התוסף, בקרו באתר או בדף הנחיתה בו הוטמע הפיקסל. בשלב הזה אמור האייקון של התוסף להפוך לכחול (האייקון מופיע בסרגל העליון של הדף):
לחיצה על האייקון תספק מידע נוסף על הפיקסל, כולל חיווי שהוא עובד בצורה תקינה. במידה והפיקסל אינו עובד בצורה תקינה, התוסף יספק מידע אודות התקלה כדי לאפשר לכם לבצע את התיקונים הדרושים.
אחרי שלמדנו איך להפעיל את הפיקסל ולבדוק את תקינותו, בואו נלמד איך משתמשים בו כדי להגדיל את אפקטיביות המהלכים השיווקיים:
איך משתמשים בפיקסל כדי להגיע לקהלים רלוונטיים?
שלב 1: בתפריט של מנהל המודעות בוחרים "קהלים":
שלב 2: מקליקים על כפתור "צור קהל" ובוחרים באפשרות Website Traffic בתפריט שנפתח:
שלב 3: בחירת הקהל הרצוי מתוך הרשימה הנפתחת ומתן שם לסוג הקהל.
שלב 4: הגדרת משך תקופת המעקב של הפיקסל אחרי משתמשים שביקרו בדף הנחיתה או באתר, מיום 1 ועד 180 ימים.
שלב 5: מתן שם לסוג הקהל ולחיצה על "צור קהל".
בקהל שיצרתם וביקר בנכסים הדיגיטליים שלכם, תוכלו להשתמש במודעות השונות כדי לטייב את ביצועי הקמפיין.
וזה רק הולך ומשתפר!
הגעה לקהלים רחבים ואיכותיים יותר
הודות לאפשרויות הפילוח המתקדמות של פייסבוק אפשר ליצור קהלים דומים (Lookalike). מה זה אומר? שפייסבוק מחפש גולשים בעלי מאפיינים דומים לאלו שביקרו בנכסים הדיגיטליים שלכם וסומנו ע"י הפיקסל. באמצעות הגדרת קהל דומה אפשר להגיע לקהלים נוספים, בעלי מידת רלוונטיות גבוהה להצעה שלכם.
כדי ליצור קהל דומה יש לבחור מתוך התפריט של מנהל המודעות "קהלים", ללחוץ כל כפתור "צור קהל" ולבחור בקהל Lookalike:
במסך שנפתח בוחרים את אחד הקהלים שיצרנו בשלבים הקודמים כבסיס ליצירת לוק אלייק. כך למשל נוכל לבחור בקהל שביקר באתר שלנו ב- 180 הימים האחרונים. לאחר מכן מגדירים אזור גיאוגרפי ולבסוף מגדירים את גודל הקהל: פייסבוק מאפשר לכם להגדיר עד כמה הקהל הדומה יהיה קרוב במאפייניו לקהל שביקר בנכסים הדיגיטליים שלכם.
לשם כך אפשר להגדיר שגודל הקהל ינוע בין 1% ל- 10%: ככל שהאחוז קטן יותר כך קהל הלוק אלייק יהיה קרוב יותר במאפייניו לקהל הבסיס.
אז מה למדנו?
- איך להשתמש בפיקסל של פייסבוק כדי להפוך גולשים "קרים" ללידים חמים
- איך להגדיר ולהשתמש בפיקסל
- איך להגיע לקהלים רחבים ואיכותיים באמצעות Lookalike
למדתם איך להשתמש בפיקסל? עשיתם צעד חשוב בדרך להזנקת ביצועי הפרסום בפייסבוק. כדי שהמאמצים האלה לא ירדו לטמיון, גלו מהן 5 הטעויות שמכשילות 95% מהעסקים בפייסבוק באמצעות "המטף": המדריך שילמד אתכם איך להימנע מהטעויות ששורפות את תקציב הפרסום של רוב העסקים בפייסבוק.